M-exkurze do Mahenova divadla pro SŠ 3. 12. 2018

Dobrý den, nic moc jsem si od této akce nesliboval. Skutečnost mě přesvědčila, že projekt má smysl. Bylo to zábavné a matematika prostoupila nenápadně na povrch. A byla hezkým a zábavným zpestřením a nakonec i vrcholem celého dne. Moc vám fandím s pozdravem Ivo Pecl

 
M-exkurze do Mahenova divadla  pro ZŠ 22. 3. 2019

Celá exkurze se nám velmi líbila a byli jsme velmi rádi, že jsme se jí mohli společně s našimi dětmi zúčastnit. Hned na začátku nás velmi příjemně překvapil pan král Foretník, který nás vítal před divadlem a následně nás i celou exkurzí provázel. Ač jsme pravidelnými návštěvníky Mahenova divadla, potěšila nás návštěva prostor divadla, kam se běžný návštěvník nedostává. Děti byly nadšené prohlídkou nejvyšších pater divadla, jeho suterénu i sledováním přípravy scény pro zkoušku divadelní hry i setkáním s režisérem představení. Obohacující byla také spousta zajímavých informací, se kterými nás pan Foretník v přůběhu celé exkurze seznamoval. Vyvrcholením celé exkurze pak byla návštěva baletní zkoušky Národního divadla Brno, kde jsme byli velmi překvapeni také různou národností vystupujících. Příjemným zpestřením celé exkurze bylo také řešení zajímavých matematických příkladů. ZŠ a MŠ Mutěnice

M-exkurze do ZOO Brno, Mahenova divadla a DRFG Areny - Kometa Brno pro ZŠ

Matematické exkurze, kterých jsme se s žáky 3. tříd zúčastnily, hodnotíme velmi kladně. Celá příprava akce byla na vysoké úrovni, odborná realizace pracovních listů byla velmi dobrá. Je potřeba vždy správně zvolit míru znalostí žáků 3. a 4. tříd, aby byly pracovní listy pro ně vhodné a neodradila je vysoká náročnost. Matematická gramotnost u žáků 1. stupně ZŠ je tímto způsobem velmi dobře rozvíjena, celou myšlenku umocňuje velmi vhodně zvolené atraktivní brněnské prostředí. Doporučily bychom matematické pracovní listy plnit v průběhu celého dopoledne raději v kratších blocích a nikoli najednou v jednom celku. U starších dětí už by toto nemělo být nutné. Děkujeme za realizaci, děti si odnesly z exkurzí spoustu příjemných zážitků a díky tomu, že jsme od tvůrců pracovních listů dostaly jejich kopie, můžeme tak myšlenku přiblížit dětem cestu za zábavnou matematikou přenést i do běžných vyučovacích hodin směrem k dalším žákům. Se srdečným pozdravem Eva a Barbora Peškovy, Tyršova ZŠ, Brno

 

 

Matematická exkurze do hokejové haly pro ZŠ 

Ve středu 31. 10. 2018 se 5 žáků ze čtvrté třídy zúčastnilo matematické exkurze. Konala se v DRFG aréně, ve které hraje KOMETA BRNO. Podívali jsme se do kabin domácích i hostů, byli jsme i ve VIP sektoru. Plnili jsme přitom různé úkoly. Třeba zjistit, kolik lidí se vejde do celé budovy. Dozvěděli jsme se, že podle typu akce to může být 8 až 10 tisíc diváků. Také jsme několika způsoby měřili, kolik má hrací plocha na délku a na šířku. Největší zážitek ale byl, když na led přijeli hráči Komety a začali trénovat. Mohli jsme si také koupit různé suvenýry s logem Komety. Většinou jsme si koupili náramky, abychom měli něco na památku. Exkurze se nám moc líbila. Škoda, že nemohla jet celá třída.  Čtvrťáci z Brankovic

 

M-exkurze do ZOO Brno pro SŠ 14. 11. 2018

 

Počítané příklady se mi velmi líbily - studenti si trochu stěžovali, že "to je přece fyzika", ale já to naopak oceňuji - je fajn, když problémy nemáme pod škatulkou "fyzika" nebo "matematika" a když se to někdy propojí.

Jen mám pochybnosti o tom, že by akce tak, jak proběhla, byla efektivním učením matematiky pro celou třídu, o jednom učiteli. Myslím, že by zejména horší studenti počítání brzy vzdali a nedělali nic... takže by z toho byla spíše biologická exkurze. Navíc si myslím, že středoškoláci už k počítání příkladu o lvovi nepotřebují lva nutně vidět:-), takže by skvěle nachystané příklady mohli klidně počítat ve škole, což by mělo i tu výhodu, že by se pak řešení dalo ukázat na tabuli nebo promítnout, což v ZOO nejde. Zdraví  Petra Eliášová

 

M-exkurze Lodní doprava Brno-Bystrc pro SŠ 26. 11. 2018

Návštěva lodí v doku byla pro mne velice zajímavá a inspirující. Baterie, které pohání lodě - úžasné, nikdy jsem neviděla tolik baterií pro 6 lodí. Původně jsem měla smíšené pocity, co od exkurze v docích brněnské lodní dopravy očekávat. Myslela jsem si, že to kluky nebude moc zajímat, co zase budou počítat,..... Nakonec jsem byla velice mile překvapená, jak naši studenti se ponořili do problematiky a celé dopoledne počítali a počítali, až se jim z hlav kouřilo.  Též jsem měla možnost pouze pozorovat své studenty při práci (nebyla jsem v roli učitele, lektora, ale jen pozorovatele) - jak samostatně pracují a i spolupracují. Díky za tuto úžasnou možnost. Děkuji velmi pěkně lektorce za zajímavé příklady zejm. z kombinatoriky s lodní a vodní tématikou. Určitě využiji ve své praxi, min. jako zpestření mých hodin ve škole - kde vlastně tu matematiku v životě využijeme, najdeme. Proto díky všem, kteří mne inspirují a předávají své zkušenosti, materiály dále. Děkuji moc za toto sdílení. Veliké díky celému týmu za vše. Krásné dny a hodně energie do dalších dnů. Majka Mejzlíková

 

M-exkurze Lodní doprava Brno-Bystrc pro ZŠ 12. 11. 2018

Při příchodu vodáckým pozdravem přivítala paní Školová pět dětí z třetích tříd naší školy a rozdala občerstvení, které hned využila k matematickým příkladům. Potom se děti přesunuly do prostoru Dopravního podniku města Brna na Brněnské přehradě, kde pro ně měla paní Pavlíčková připravené zajímavé matematické úkoly. Děti z geometrických tvarů skládaly parník, a následně počítaly, kolik může parník přepravovat lidí. Také počítaly příklady s cestujícími, kteří cestují parníkem po přehradě. Zajímavá byla šifra s vlajkovou námořní abecedou. Pak šly děti s vedoucím lodní dopravy, panem Eclerem, na prohlídku hangáru, kde byly umístěny lodě. Mohly si zblízka prohlédnout parník Brno a Lipsko a dozvěděly se spoustu zajímavých věcí. Taky se naučily nějaké lodní uzly a na závěr pro ně byla připravena pokladovka. Děti využily informace z prohlídky, vypočítaly zadané úkoly a tím vyluštily text, který jim prozradil, kde najdou poklad. Naši třeťáci vyhráli. O poklad se podělili s dalšími dětmi. Rádi bychom si podobnou akci zase někdy zopakovali. ZŠ Brankovice

 
 M-exkurze Zoo Brno pro 2. st. ZŠ 29. 5. 2019
Prožili jsme dopoledne, v němž jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí o zvířatech žijících v Brněnské zoologické zahradě. Viděli jsme lední medvědici Coru, jak si hraje i medvědici   Kamčatku, jak netrpělivě čeká na krmení. Dozvěděli se, jaké zvíře se skrývá pod anglickým názvem wolverine, viděli klokanici s mládětem, malá vlčata a spoustu dalších zajímavých zvířat. A nejen to! Také jsme si spočítali jaký stisk mají americký aligátor a krokodýl mořský, kolik Kč stojí tygří pár jenom krmení na 1 měsíc, zkusili si, jestli skočíme dál než blecha, žába nebo klokan. Už víme, jak daleko máme stát od lamy, když nechceme být ohroženi jejím plivnutím. Také jsme vyřešili napínavou úlohu, v níž gepard lovil antilopu a také zjišťovali, kolik prostoru pro létání má v ZOO orel. Odcházeli jsme plni dojmů a nových informací. A já jako pedagogický doprovod byla pyšná na to, jak šikovné máme u nás ve škole žáky. Pavla Kočvarová
 
I přesto, že jsem byl v brněnské ZOO opravdu mockrát, nikdy jsem nezažil něco tak zajímavého a úžasného. Měli jsme paní průvodkyni, na které bylo zřetelně vidět, že ji práce v ZOO baví. Nedivím se jí. Pracovat s tolika úžasnými zvířaty musí být opravdu úžasné. Procházeli jsme kolem spousty zvířat a u každého jsem se dozvěděl třeba i malinkatou informaci, kterou jsem nevěděl. V průběhu exkurze jsme se zastavili v malé chatičce, kde jsme vyplňovali, nebo spíše počítali, spoustu velmi úžasných a zajímavých úloh. Každá úloha mi prozradila něco více o zvířeti jakéhokoli druhu a velikosti. Konec exkurze jsme zakončili u lvů - zvířat, na které jsme se těšili snad úplně všichni, co jsme byli na exkurzi. Exkurze do ZOO se mi velmi líbila, dlouho na ni budu v dobrém vzpomínat a doufám, že příští rok ať už se mnou nebo ne bude další ještě lepší exkurze. Bruno Bodejček

 

Matematická exkurze do brněnské zoo se mi moc líbila. Ze zvířat byl nejlepší papoušek Eda (ara ararauna). Tím, že byla exkurze na jaře, šlo vidět i několik mláďat (například vlků nebo sov). Matematické úlohy byly taky skvělé, hlavně kvůli tomu že byly pěkně propojené právě se zvířaty ze zoo. Jakub Lang

Na exkurzi se mi líbilo, zejména u pavilonu tygrů. V matematické části mě zaujala především práce s pravdivými informacemi, ale i relativně lehká obtížnost. Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých a poučných informací.