RU EN CS

Více informací

Co byste měli vědět, chcete-li se stát řešitelem SOČky.

CO JE SOČ

Středoškolská odborná činnost je soutěž středoškoláků v řešení problémů v jednom z 18 vědních oborů. Soutěž probíhá formou prezentací na soutěžních přehlídkách. Nejúspěšnější řešitelé často reprezentují ČR na obdobných mezinárodních soutěžích.

SOČ A JCMM

JCMM pomáhá studentům a jejich školitelům k tomu, aby v SOČ se zaměřením na přírodovědné a technické obory dosáhli skvělých výsledků. A daří se mu to. 

JCMM ve spolupráci s vysokými školami a ústavy Akademie věd ČR nabízí témata prací SOČ a zároveň poskytuje  finanční podporu těchto prací v rozmezí 5 000–25 000 korun. Studenti SŠ si každoročně v květnu vybírají  témata, která pak v období července až února řeší na pracovištích svých školitelů. Výstupem jejich bádání je sepsaná práce SOČ a účast v soutěži. Podporu dostávají přednostně témata z přírodovědných a technických oborů.

CO ZNAMENÁ BÝT řešitelem KROK ZA KROKEM

  1. Dopředu budeš vědět, která témata jsou finančně podpořená a která ne.
  2. Přihlásíš se k vypsanému tématu. Buď jsi už ve dvojici domluvený se svým školitelem, nebo tě zaujme nějaké volně vypsané téma. Pokud řešíš téma ve dvojici s kamarádem, musíte se přihlásit oba.
  3. Napíšeš motivační dopis (pokud se hlásíš do kategorie 2) a podle něj si školitel vybere, s kým chce spolupracovat.
  4. Dáme ti vědět, jak se školitel rozhodl. Pokud si vybral tebe, můžete se pustit do práce.
  5. V září 2015 podepíšeš s JCMM smlouvu o zařazení do Podpory SOČ.
  6. Na konci října vyplníš krátký dotazník o tom, jak se ti spolupráce daří.
  7. V únoru 2016 odevzdáváš svou práci do školního kola. Do SOČky uvedeš poděkování JCMM a Jihomoravskému kraji.
  8. Vyplníš krátkou zpětnou vazbu o to, jak ti to šlo.
  9. Postupuješ od školního kola až po mezinárodní :-)
  10. Pokud se na jaře 2016 bude konat víkendovka prezentačních dovedností, budeš se jí moct zúčastnit.

POVINNOSTI řešitele

Řešitel

  • je povinen dbát na dodržování časového harmonogramu předloženého školitelem,
  • je povinen řídit se pokyny školitele,
  • neprodleně dát vědět JCMM o špatné spolupráci se školitelem,
  • uvést ve své práci zdroj financování včetně loga JCMM a JMK v kapitole "Poděkování" v následujícím znění: "Tato práce byla vypracována za finanční podpory JMK",
  • účastnit se školního kola SOČ - výsledky projektů student prezentuje ve školním kole SOČ, jehož realizaci zajistí příslušná střední škola, na které student studuje. O termínu konání školního kola musí včas informovat školitele. Neorganizuje-li střední škola školní kolo SOČ, má student právo prostřednictvím SVČ Lužánky vstoupit přímo do Okresního kola. Student má možnost prezentovat svoji práci víceúrovňově. Po absolvování školního kola v případě, že je školou vybrán, postupuje do Okresního kola, Krajského kola a dále do Celostátního kola SOČ- www.soc.cz.

Kategorie prací

Své téma do příslušné katagorie zařadí školitel při jeho vypisování.

Kategorie 1

Školitel získává finanční podporu. Školitel je již s řešitelem domluvený. Pokud jím nejsi ty, k práci se nehlas.

Kategorie 2

Školitel získává finanční podporu. Školitel vypíše téma a hledá pro něj řešitele.

Kategorie 3

Bez finanční podpory. Téma je zveřejněno, další spolupráce je čistě na dohodě řešitele a školitele mimo JCMM.

 

Spojujeme studenty, učitele, vědce i ty, kdo chtějí své know-how předat dál. Vytváříme síť lidí zapojených do studia nebo práce v oblasti přírodovědy a techniky.

Více

Podpořte nás na sociálních sítích

Facebook Twitter Google + Linkedin